Wednesday, December 30, 2009

mengapa aku lakukan semua ini?

hari ini,
dunia seolah2 smkn terblk,
baik dipndg truk,
buruk dipndg baek,
yg baik dibls buruk,
yg bruk dibls bek,
kadang2 aku seakan tidak mengerti,
apa yg sebenar dilakukanku?
pabila dilyn buruk,
mengenepikanku,
membuangku,
namun aku,
seolah tidak dpt mengawal diriku,
lagi aku memberi kebaikan kpd mereka2 ini,
apakah aku kurang siuman?
aku bingung...
aku seolah berada di tgh2,
kadang ku rasa mahu bertindak kejam jua,
tetapi,
hatiku seolah tidak mmpu melakukannya,
akan ku beri jua pe yg mereka kehendaki,
akan ku cuba bantu mereka tnpa menghitung sikap mereka yg tlah mereka lakukan,

bila ku fikir kmbali,
mgkn di atas sbb2 yg ku percaya,
aku penah dga pengajian yg mengatakan,
bia org buat jht cmne kt kita,
mmg akan skt ati bila difikirkan,
tapi kita cuba lakukan kebaikan pd mereka,
mgkn bkn kebaikan yg kita peroleh dr mereka,
tapi suatu hari nnt mgkn org lain yg akan memberi kebaikan utk kita,
usah difikirkan kebaikan yg kita lakukan,
sbb lebih mendorong skt hati,
lebih baik kita fikirkan keburukan kita yg sering kita lakukan,
mgkn kita xnampak,
tapi Allah itu maha Adil,
ku percaya perkara ini,
insyaallah,
Allah akan tnjuk jua...
ku akan cuba lupa sgala yg dilakukan yg elok,
akan tetapi akan cuba memperbaiki keburukan dalam diriku yg hina ini..:')

semoga Allah tnjukkan jalan kepadaku..amin...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...