Thursday, January 6, 2011

Respon Pengemis Dunia untuk lensarosak dan fatin liyana

aku terdetik nak menaip bila baca entry si mamat sorang ni . dan inilah sebab aku menulis .

mungkin ada kebenaran apa yang dikatakan dan ada kesalahan cara tegurannya . aku ada sokong gak apa kau cakap , tapi banyak gak salahnya .

yelah , satu bila kau mengaibkan si fatin liyana tu ,

yelah , macam Nabi dah cakap ,

Siapa yg melepaskan dari seorang mukmin satu kesusahan yg sangat dari kesusahan dunia niscaya Allah akan melepaskan dari satu kesusahan dari kesusahan di hari kiamat. Siapa yg memudahkan orang yg sedang kesulitan niscaya Allah akan memudahkan di dunia dan nanti di akhirat. Siapa yg menutup aib seorang muslim niscaya Allah akan menutup aib di dunia dan kelak di akhirat. Dan Allah senantiasa menolong hamba-Nya selama hamba-Nya itu menolong saudaranya.”

kau x perlu nak buka aib dia , belambak lambak lagi gadis aku tengok buat benda yang sama , dan xperlulah kau nak mention sampai macam itu sekali , siap ada picture lagi . contohla *so jangan marah , kalau ada orang tangkap picture mak kau waktu muda xbertudung dan berkemban kot orang tu gi paparazi tangkap dari rumah sebelah , kemudian letak dekat internet , so orang guna lepas tu kutuk-kutuk mak kau direct sedangkan muka mak kau jelas2 memang dia , apa perasaan anda ?

sedangkan aku tengok fatin liyana tu selama ni , x adalah melampau sangat , picture dia pon biasa-biasa jer , mungkin ada seluar yang ketat itulah silapnya . tapi picture dia lebih ke arah fesyen sekarang , x ada melampau ketat , x ada melampau longgar . aku tengok banyak longgar dari ketat . yelah , dah negara kita nama jer Islam tapi yang dijual semua ikut barat .

lainlah minah ni pakai legging ke dengan tudung , memang aku pon menyampah tengok , tapi aku tengok skinny jeans dia x melampau lagi . aku xnampak lagi ada bonggol kepala unta dekat fatin tu . setakat ni , aku tengok pic2 dari blog fatin ke nadia marcelo ke , belum lagi tambah keghairahan nafsu syahwat aku , x ada lagi rasa nak rogol ke , nak lancap ke dan sewaktu dengannya . cuma just boleh nasihat fatin dan agar fatin boleh berubah dengan hidayah Allah , stop pakai skinny jeans , tu je .

yela,macam dalam hadis di bawah

dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-

tapi aku nak tanya , apahal ada pulak boleh pakai skinny , boleh pakai legging , tapi jangan kengkang . hello manusia yang mengaku Islam , yang haram tetap haram . bila nabi cakap berpakaian seperti telanjang tidak akan bau syurga , jangan sesekali nak halalkan benda tu . akidah anda boleh lari , kalau boleh sila tarik kata tu .
yang ni fesyen plg buruk dan jelek bagi aku , tolong hentikan gadis2


aku rasa soal warna tu , leh sakitkan mata ke apa tu mungkin pandangan kau . tapi yelah belambak2 artis yang buruk plak tu , pastu pakai warna macam hindu kasta paling bawah , nape x ada lak kau persoal . kalau kau x suka blog macam tu , kau x payahla pergi tengok , ternampak kau tutup jelah , susah sangat ke nak click close , kata dunia tanpa sempadan , belambak lagi kau boleh bukak .



kalo cmni memang sengal

tulah akhir zaman , yang artis dipuja , yang baik dipandang buruk , yang buruk dipuja-puja . anna rafali xbertudung bro , xpenah lagi aku dengar nabi cakap asal pakai baju kurung jer sopan dah tu , xpayah pakai tudung pon x apa . jangan terlalu sanjung artis sehingga diorang xboleh dikritik sebab menyanyi ..

yela , betullah pe Nabi cakap

Sabda Rasulullah s.a.w, "Apabila umatku telah membuat 13 perkara, maka bala pasti akan turun ke atas mereka itu:
1) Apabila kekayaan negara hanya dimiliki oleh golongan tertentu sahaja.
2) Apabila amanah dijadikan sebagai sumber untuk memperolehi keuntungan.
3) Zakat dijadikan hutang.
4) Suami yang taat pada isteri.
5) Anak menderhakai ibu bapa, sedangkan ia baik dengan teman-temannya, dan menjauhkan diri dari ibu bapanya.
6) Suara-suara ditinggikan dalam masjid.
7) Seseorang dimuliakan kerana kejahatannya.
8) Arak diminum dimana-mana sahaja tanpa kawalan.
9) Ramai lelaki memakai sutera.
10) Artis-artis disanjung tinggi.
11) Orang yang paling hina di kalangan sesuatu kaum diangkat sebagai pemimpin.
12) Banyak jenis muzik dimainkan.
13) Dan generasi umat Islam kini menyalahkan umat Islam terdahulu" - riwayat At-Tirdmizi.


akan nak fatin pakai cam ni yang namanya islamic festival baru kau nak sokong dia

ada positifnya kau tegur , mungkin lepas ni perempuan akan fikir 2 kali bila nak letak pic pakai skinny jeans , nak beli pon takut mungkin , mungkin akan elak diorang beli baju melampau kecil yang sendat-sendat . yang ni aku sokong kau .

tapi ada positifnya kalau orang macam fatin ni , yelah bila ramai tengok pakai tudung pon boleh lawa, boleh comel semua , baru orang akan ikut . orang tengok pon sejuk jer hati .

xadala bila kau nak ajak orang pakai tudung , nanti orang cakap , " pakai tudung ni kolotlah ! ketinggalan zaman ! burukla !"
atau macam ni baru x ada orang kutuk sebab ada bonggol unta atas kepala

boleh jugak kau jawab ada jer lawa macam fatin ,macam nadia . diorang pon berpelajaran , boleh berjaya apa bila bertudung . then orang yang free hair akan terdetik pakai tudung . biarlah mungkin mula2 mereka bertudung atas sebab fesyen , dan lama-lama bila suka mereka akan buat kerana Allah , kerana takutkan Allah . itulah hikmah dakwah . dari yang xbertudung tu yang konfirm2 Allah akan bakar rambut dia walau sehelai sekali pon . at least diorang start berubah dengan bertudung . dan aku percaya orang macam fatin , macam nadia , diorang bukan pakai kerana fesyen semata-mata tapi kerana Allah . one day , they will be a real true muslimah , insyaallah tanpa ketat-ketat semua .

biar orang nampak Islam ni bagus , Islam pon mementingkan kecantikan semua .
bukan salah dia nak letak ribbon ke , nak letak tali kasut ke apa sebab xada lagi benda tu jadi kesalahan , but apa yang aku nak highlight letak ribbon ke , pakai warna cam pariya ke apa , dan mereka masih lagi bertudung lebih baik dari yang free hair .

kalau diorang2 ni buat macam ni dengan bukan muhrim mmemang patut ko maki , tapi aku xnampak lagi gadis2 famous blog wat cmtu , kalo terlepas pandang mungkin

mungkin sebenarnya ada betul mencapap ke apa , tapi perempuan suka kecantikan tambah lagi bila single , bila belum nak kawen lagi . kita hanya boleh doakan mereka berubah . memang ada betulnya , perempuan x boleh buat macam tu , tapi kau bukan saje patut condemn diorang sahaja , tapi condemn minah2 xbertudung dan sexy melampau macam kau tayang kat blog kau tu . nape kau xnak plak condemn yuna hanya sebab dia penyanyi ? aku x nampak sebab di situ , malah lagi berdosa sebenarnya sebab mendedahkan suara dia yang konfirm aurat bagi wanita .

yela , bak kata Nabi dalam neraka ada perempuan yang makan badannya sendiri kerana berhias untuk bukan muhrimnya .

cuma aku boleh kata , ada betulnya , ada salahnya . bacalah kisah di bawah ini , moga menjadi pengajaran kita bersama .

Buat kaum adam,pasti kamu juga tidak mahu orang yang kamu syg menghadapi salah satu siksaan dibawah ini.Harap artikel ini dapat disampaikan kepada org lain.INSYAALLAH.. khususnya untuk para wanita dan diri sendiri...

Sayidina Ali r.a menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah.Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis. Beliau menjawab "Pada malam aku di-isra'-kan,aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan.Itulah sebabnya mengapa aku menangis.Kerana,menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya. Putri Rasulullah s.a.w kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya."Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya dimana otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya,tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya. Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya,diulurkan ular dan kalajengking. Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri,di bawahnya dinyalakan api neraka.Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam,memakan tali perutnya sendiri. Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta,dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung,badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta. Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar,beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing,sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka," kata Nabi s.a.w Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu? -

Rasulullah menjawab: "Wahai putriku,adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya. - Perempuan yang digantung susunya adalah isteri yang 'mengotori' tempat tidurnya. - Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya,ia keluar rumah tanpa izin suaminya,dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas. - Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah kerana ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain. - Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya. - Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya kerana tidak sembahyang tapi mengamalkannya dan tidak mandi junub. - Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta..Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami. "Mendengar itu,Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis juga.."

Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.Sampaikanlah kepada kawan2 kita yg lain. - Suriyanto Sujipto

Kalau kita hendak menasihati orang, Tanya hati kita dahulu. Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang. Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang. Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu. Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu, kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala. - Amri el Wahab



akhir kata ,

Orang muslim adalah orang yang tidak mengganggu orang muslim lain baik dengan lidah maupun tangannya, dan orang yang hijrah itu adalah orang yang hijrah meninggalkan hal-hal yang dilarang oleh Allah”. ( Shahih Al Bukhari)

Hadis riwayat Hudzaifah Radhiyallahu’anhu, ia berkata: Aku mendengar Rasulullah Shallallahu alaihi wassalam. bersabda: Tidak akan masuk surga orang yang suka menghasut. (Shahih Muslim No.151)


jadi aku harap korang semua boleh terima dengan hati terbuka , salinglah bermaafan sesama Islam dan buanglah ego .

lastly , aku nak mintak maaf kalo terkasar bahasa atau terasa ke apa , aku buat hanya dengan ikhlas dari aku . bukan nak jadi hero , bukan nak budget baik , bukan ada niat lain , xdapat apa pon kalau aku nak back up or wat so ever , yang betul tetap betul , yang salah tetap salah .
segala yang baik itu dari Allah, yang buruk itu juga dari Allah, tetapi disandarkan pada diri kita
-Pengemis Dunia-

32 comments:

nusafara said...

bese la tuh. org kalo tak puas hati..ade je nak aibkan orang.

PeNgEmiS dUniA said...

x tahu apa niat sebenar , mungkin ada betul , mungkin juga ada salahnya .

Haa Fakihah said...

setuju sangat! nice entri. bab legging sy setuju. org kate pemakaian legging tu selamat. konon sebab tutup. pdhl kalo ade lemak, kedut lemak pon leh nmpk kalo pkai legging tuh. sy b4 dis pon x bertudung, tp alhamdulillah dah setengah tahun bertudung sb dpt hidayah melalui mimpi. :)bangun pagi terus carik tudung.

PeNgEmiS dUniA said...

oh , saya xtaulak pakai legging selamat , tapi xnampak lawa langsung kalo pakai legging xkshla sape pon .

alhamdulillah . bagus2 , teruskan dengan istiqamah ok ! :)

Sunah Sakura said...

nice entry~ luahan kegeraman ye ni? :)

segala yang baik itu dari Allah, yang buruk itu juga dari Allah, tetapi disandarkan pada diri kita...:)

Jom baca entry saya~
Dakwah damai-damai jek~
Berapa harga iman ek?

PeNgEmiS dUniA said...

eh , x ada ape pon nk digeramkan pon . just untuk kesedaran diri sendiri dan kita bersama .

oh , cmtu ye ,jp wt pembetulan

Haa Fakihah said...

alaa silapp. bkan sy setuju bab pakai legging la. hehe. maksud sy sy setuju komen awk bab legging tu. heh salah phm ye!

PeNgEmiS dUniA said...

oh , tau2 awak mang x setuju pon pasal legging tu , just saya maksudkan ada orang cakap selamat pakai legging :)

Haa Fakihah said...

owh hehe. ok papehal pon like entri awk. :)

Sunah Sakura said...

:) ape2pun, bagus gak entry2 camni, menambahkan kesedaran di kalangan blogger..

good job~ :)

Jom baca entry saya~
Dakwah damai-damai jek~
Berapa harga iman ek?

AnnazuR said...

terkejut tgk gambar perempuan btudung dgn pelampung! anyway, sy suka respon awk ni... informatif & meningatkn sy agar menjauhi pekara2 yg tak baik. TQ :)

Tulus Sweet said...

mostly chinese,korean n japanese women kat sini pakai legging then pakai ngn kasut tebal UGG dorg tuh.
smart jugak.hehe...

PeNgEmiS dUniA said...

haa fakihah : thanx :)

sunah mohammad : diharapkan begitulah :)

anna : samela , dulu ade gak cm terkejut , tp tulah namanya orang kalo x pelbagai ragam bukan orang . xtala kot ade org superimpose . hehe . oh , alhamdulillah . semoga :)

tulusweet : itu korean japan xpela kalo non muslim nantak p kat depala . i just mean kalo betudung tp pakai legging tu buruk .xtau kalo sana pon Islam. kalo bg u smart , then yela kot bg u la :)

Sophie Al-Yahya said...

aku setuju dgn ko..aku tgk gambar Fatin Liyana ok2 lagi.
tp tulaa, dah femes kena terima lah baik buruknya bila org bg respon yg x semestinya positif.

tp gambar pompuan bertudung pakai legging tu mmg xleh blah la.

btw, aku x pnah pakai legging. =)

PeNgEmiS dUniA said...

thanx sbb pndgn same :) mmg pon , mne mau sume org sk kn .

bgusla , jangan pakai legging smp bile2 k ngn tudung :)

Ieyqa Adam said...

nice entry.tq utk perkongsian. :)

miszadila said...

suke gile entry ni.
thanks sbb bg info.
nmpk mcm burok gile btudung, pkai legging.

PeNgEmiS dUniA said...

thanks :)
aah , mmg buruk pon , sgt . huhu

AJ Joket said...

semua org bijak dlm mengkritik kn. kdg kala kta trlepas pndng ttg dri kta sndri. psal kes fatin n blogger 2 pn sy bru bca. hrmm. bak kta awk dlm entry nie, dua2 ada bnarnya, n dua2 ada salhnya. stiap org berhak mngkritik tp biaq la kna pd cranya. dlm islam sndri mnyuruh kita utk slg ingt mngingati dan slg brpesan2.. x g 2.. Dr.Fadzilah Kamsah pernah cakap kalau kita nak menegur seseorang 2 biaq la kita memujinya dahulu.baru kita ckp ttg prkara buruk.sebab teguran itu akan lebih cepat diterima.

PeNgEmiS dUniA said...

yela , mengkritik mudah , mulut kata lain , diri plak lain . nak menegur , nak berdakwah , ada caranya , nabi ada ajar caranya . biar berhikmah , kadang penat je bersuara , tapi orang xikut pon xguna , bia kena pada caranya . thanx for the comment k :)

NUR AIN AZMAN said...

Assalamualaikum. Good info
thumbs up beb

Jom komen entry aen pulak
have a nice day
:)

PeNgEmiS dUniA said...

thanx :)
ok , ill insyaAllah

mira said...

sy sgt suka dgn entry anda :)
bnyk isi yg diterapkan kt sini.
bkn sekadar coretan semata-mata.
thumbs up! cayalah! hee :)

PeNgEmiS dUniA said...

thanx anyway . thanx sbb bg comment membina :)

Scorpio Warrior said...

huhuuh. semoga dipelihara.amin..

PeNgEmiS dUniA said...

amiin :)

Ummu Safiyah said...

sy suka entri ini. juz bg pndpt sikit je. bg sy, seelok2nya wanita keseluruhannya xperlu lah letak gmbr sndiri byk2 dgn mekap, fesyen yg tlalu mnonjol boleh mbwa pd tabarruj yg bdosa. sy tk nmpk ada kprluan mletak gmbr byk2 smbil buat muka mnja, muncung2 dn sbgnya.sbb mnunjuk2 kcntikan dah haram.nk berfesyen boleh,tp xprlu tlalu menonjol.dn xpyh letak gmbr kasi sume org nk tgok. yg jd artis wanita tu confirm la xboleh.

PeNgEmiS dUniA said...

thanx ummu . aah , ptt mmg xleh pon ltk . tapi yela , fad xckp sbb diorg suke , kite kena berdakwah cara hikmah . kene slow2 .
kalo mrh trus , nnt org xleh trime :)

Amira Anorah said...

sangat bernas entri fad.
ada yang menyedarkan saya sedikit sebnayk. Syukur Alhamdulillah. Saya pon masih jahil, dan banyak perlu belajar. I'Allah.. dengan izin Allah S.W.T saya akan jadi muslimah sejati. Amin.
Bab berdakwah tu,terasa diri tak layak. takot nanti diaorang cakap,diri sendri tak sempurna, nak berdakwah pula. em

Unknown said...

well said... good job! tpi mmg tak tahan betul tengok gambo tu...hahhaha

Ifti Larina said...

perghh ! panjang dan MANTAP ! suke sukeee. terima kasih krn mengingati.. hurmm suka jugak lensa rosak tu. tp part yg nie tak setuju lah

PeNgEmiS dUniA said...

mira :thanks mira for the comment . actually , berdakwah je , dakwah itu wajib bagi setiap mukmin , tiada orang yang sempurna kecuali nabi , kita hanya manusia perlu mengingati sesama sendiri :)

noriz : thanks kak . gambo tu stylo kot . haha

ifti : thanks2 . kita manusia memang perlu saling mengingati sesama sendiri . :) fad xtegur sume , just bila yg salah kita kene igtkan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...