Saturday, November 14, 2009

DoAkaN Aku untk hari luse


calculator

esok,
sudah tiba masa utk ku pulang ke penang,
untk menghadapi pertuduhan,
aku dituduh meniru,
aku seakan tidak mengerti,
mengapa aku dituduh sebegini,
pada hakikinya,
tidak terniat dihati mahu meniru,
calculatorku,
terdapat sedikit contengn di atsnya,

aku conteng nilai mass of electron,mass of proton tatkala aku melakukan latihan fizik pd ketika dulu yg ku smmgnya tidak igt lg,
padahal...
nilai2 ini sememgnya diberi dalam exam fizik...

namun,
aku dituduh ketika exam math,bknnya exam fizik, tidak sangka...
staf disitu begitu bodoh sehingga tidak reti membezzakan mana yg betul meniru dan mana yg tidak meniru....

jika mereka mahu tuduh ak meniru dlm fizik sekali pon,
smmgnya tidak boleh,
kerna nilai2 itu smmgnya diberi di dalam peperiksaan,

jadi secara logik akalnya,
tidak mgkn aku mahu cuba meniru tatkala peperiksaan..

smmgnya,dia boleh menuduh atas apa2 kesalahan mempunyai tulisan2 apa2 sekalipon...
tetapi kita manusia...tiada manusia yang sempurna dalam dunia ini...

hari itu,
aku segja membawa calculator sampai dua,

bimbang salah satu kehabisan bateri, slalunya,
calculator yg dituduh utk ak meniru itu,ak xbawa dan sering ku gunakan utk melakukan latihan shja...

tetpi hari itu ku bawa,dan memang ku xsengaja membawa tulisan itu ke dalam exam...
ku mmg terlupa terdpt tulisn di atsnya...
akan tetpi,tidak bolehkah kau bertimbang rasa pd saudara seIslam sendiri?
sedgkn aku smmgnya tidak mahu meniru,
dan nilai2 itu tidak ada kaitn dgn matematik..

inilah manusia,fikir mahu mendapat nama..
mahu gah berjaya menangkap pelajar meniru tnpa usul periksa....

membuatkan diriku bercelaru ketika peperiksaan,membuatkan aku terlupa akan formula2 yg begitu mudah...
siapa mahu bertggungjwab jika result ak teruk?

inilah manusia yg tahu membinasakan saudara Islam kamu sendiri!!!
aku teraniaya Ya Allah...bantulah aku untk menghadapi pertuduhan pada hari Isnin ini ya Allah...

berikanlah aku kekuatan Ya Allah untk menghadapi segala tohmahan yg bakal diberikan kepadaku Ya Allah...
mgkn ada hikmahnya...
setiap perkara pasti ada hikmahnya...aku tetap menerima ujianMu ya Allah....


p/s:smkn dekt diriku padaMu,smkn berat ujian kepda ku...akan ku cuba tempuhi demiMu ya Allah

4 comments:

ana_ann said...

kalau awak benar,awak jangan pernah takut untuk menegakkan kebenaran..sesungguhnya Allah bersama2 dengan hambanNya yang beriman dan sabar di atas segala ketentuannya....

PeNgEmiS dUniA said...

THANX....insyaallah...sy akan cube...doakan sy selamat...

mira baguih said...

pe ksudahannye wehh??

PeNgEmiS dUniA said...

ksdhnnye ko leh bc kt entry yg br..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...