Friday, February 26, 2010

tercapai jua hasratku



tanggal 15 februari,

genaplah umur bapaku yang ke 46,
tanggal 27 januari,
genaplah umur ibuku yang ke 45,
Selamat Hari Jadi Abah,
Selamat Hari Jadi Mak,
Engkaulah nadi hidupku,
Engkaulah manusia paling penting
tanpa engkau,
siapalah aku...

dan hari ini,
sempena sedikit biasiswa yang diperoleh,
ku cuba beri sebaik mungkin,
sepenuh keikhlasanku,
demimu ibu,
demimu ayah,
mungkin pemberianku tidak sehebat perngorbananmu,
namun ku cuba sehabis baik untuk dirimu,mak,abah...:')

pada mulanya,
aku seakan membuat bodoh pada hari jadi ayahku,
sedangkan aku sudah lama merancang mahu menyambut birthday mereka,
hampir tiap minggu aku ke pulau untuk mencari barang mereka,
emak,
pabila ku sedih dan terharu dengan pengorbanan ibuku,
pabila mak sering berkata,
"mak asik belikan anak handphone mahal,belikan laptop untuk anak,handphone untuk suami,tetapi mak xpernah merasa memiliki laptop sendiri,handphone sendiri"
aku sedih,
terlalu banyak pengorbananmu untukku,
terlalu banyak kesabaran demi membesarkanku,
dan hari ini jua,
aku membelikan sebuah netbook DELL iaitu laptop saiz 10" sempena hari jadi ibuku,
dan sememangnya itulah yang diidamkan ibuku,
aku mencari yang terbaik untuk ibuku,
tidak ku beli hanya sekadar ala kadar sahaja,
malah aku cari yang sehabis baik mengikut kepuasanku,
ku tunggu netbook terbaru keluar walau lambat sekalipon,
I LOVE MAK forever and ever dunia akhirat..:')
biar ku habis duit demi ibuku,
akan tetapi,
apalah sangat pengorbananku jika dibandingkan perngorbananmu...

dan abah,
aku pening mahu menghadiahkan apa untuk abah,
akhirnya,aku hanya membeli tali pinggang dan wallet crocodile untuknya,
di hari jadinya,
aku cuba melakukan kejutan sehabis baik..
mula2,
pagi ku pergi ke kenduri rakanku,
kemudian pulang,dan keluar kemudian tanpa menghiraukan abah,
kelihatan riak muka abah macam angin je ngan aku,
tetapi aku sudah merancang,
aku keluar menuju ke jusco bersama rakanku,
dan sebelum bali ku beli kek Secret Recipe Chocolate Indulgent..
aku tulis diatas kek tu,
"Happy Birthday Mak dan Abah May God Bless You ,Mali"
dan aku tidak pulang seperti biasa,
aku sengaja pulang lewat,
aku pergi ke KFC untuk membeli makanan untuk makan malam,
pada mulanya aku sekadar mahu mengambil yang 9 ketul ayam,
tapi memikirkan takut tak cukup,aku ambil yang 15 ketul punyer...
agak kelingkupan juga lah disitu...huhu

aku pergi ambil hadiah yang ku letak di rumah sayed untuk mengelakkan ibu bapaku sebelum ini,
aku pulang tengah maghrib,
tatkala ayahku pergi ke surau,
aku sengaja,
kata mahu suprise,
terus ku letak makanan,
dan menghidangkan kek di ruang tamu,
aku segera memasukkan lagu ke dalam hp ku,
lagu happy birthday yang telah ku download,
aku ambil speaker yang ku beli dan terus sambung ke telefonku,
dan pabila ayahku pulang,
alangkah terkejutnya ayahku,
maka sambutlah birthday sambil memasang muzik happy besday,
lepas tu,tangkap gamba semua,
kami pon memotong kek semua,
aku pon ambillah hadiah dari dalam keretaku,
aku pon berikan pada ibuku dan ayahku,
aku dapat lihat betapa gembira ibu bapaku,
upcara hadiah pon dimulakan,
ibuku seakan terkejut mendapat laptop dariku,
ayahku biasa sahaja,
itu sahajalah yang ku mampu beri,
mak terlalu gembira...
aku gembira sangat dapat berkorban untuk kedua ibu bpaku...
walaupon sedikit,
ini hanya sebagai permulaan,
dan akan ku terus berjasa untuk mu mak dan abah....
I LOVE YOU SO MUCH....:')

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...