Friday, April 9, 2010

im the worst...is it rite?yes,it's true

pancaroba itu suatu kehidupan,
manusia mana yang tidak ditimpa malang,
manusia mana yang tidak diuji oleh Allah,
mungkin dgn kekayaan,
mungkin dgn kesusahan,
mungkin dgn kenikmatan,
mungkin dgn kesediha,
tapi itulah kehidupan...
hidup yang kian bergelut untuk mencapai kejayaan,
hidup yang kian hari kian ditarik kenikmatan kesihatan,
hidup yang kian ditarik segala kebahgiaan yang ada,
namun setiap perkara pasti ada hikmahnya,
aku tidak teruk,
tapi aku adalah paling teruk,
aku tidak jahat,
tapi aku adalah paling jahat,
aku truk kan?
maaflah pada suke rase,suke kate aku nk pujian,mintak maaf sgt2 k,aku sedar aku sape,aku xperlukan pujian sesiapa!!!tolonglah phm!!!
zul2,
merubah org yg baik kepada yg xbaik..
mulut yg xreti jaga hati insan lain,
buat perkara yg tidak mencari keredhaan Allah,
mak abah kate a,aku kate abc,
dosa dh penuh thp kritikal,
hati dh hitam macam bontot kuali,
bodo xterkate,
bingai xterkate,
bengap xterkate,
dan semua yg seangkatan dgnnye,
blaja malas,
bilalah ko nak jadi cerdik ni zul?
bilalah ko nak jadi rajin ni zul?
perangai truk,
wat malu mak bapak je...
diri xdekat lgsg dgn Allah,
setakat semayang 5waktu,
tu sume xmenckpi,
ko ni mang truk zul,
baru diploma,dah tercungap2,
org len dh degree,dh berjaye,dah kt angkase,
yg ko diploma pon xlps2
nak fail sane,
nak fail sini,
mane sume cite2 ko zul?
konon nk jadi doktor dlu,
xsedar diri bodoh xterperi,
slamat cite2 kedue ko masih on the way,
itupon ntah lps ntah idak,
zul2,
bak kate mak,
ko xpenah nak brubah,
dari kecik smp ke besar,
same je...
asik ikt kepale sendiri ,
bingai sentiasa...
manelah ko nk berjaye..
keberkatan mak bapak ko xdpt,
keberkatan guru pon xdpt,
keberkatan sume xtercapai...
dah la zul,
aku malas nk ckp ngn ko,
ko mmg truk,
dahulu,kini dan selamanya.........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...