Friday, April 16, 2010

It's all about Her

kisah seorg insan,
tidak terlepas dari teman,
teman yang menemani insan,
teman yang menjaga insan,
teman yang menyayangi insan,
teman dunia akhirat bagi insan,
teman gelak ketawa bagi insan,
teman yang menyakiti insan,
teman yang pergi dan meninggalkan insan,
teman yang menceriakan hidup insan,
teman yang juga mencintai insan,
tapi bukan semua insan mendapat teman yang diingini,
setiap sifat teman pasti berbeza,
pelbagai kerenah,
pelbagai ragam,
pelbagai celoteh yang harus dihadapi oleh seorang insan,
tiada seorang insan pon dapat melepasi,
setiap teman pasti ada serba kekurangan dan serba kelebihan masing,
bagiku,
seorang insan ini sudah melengkapi hidupku,
dialah teman bahgiaku,
dialah teman sedihku,
dialah teman gundah gulanaku,
yang menceriakanku,
yang membahgiakanku,
yang menyakitiku,
yang menjagaku,
yang mengasihi diriku,
yang menenangkanku,
yang juga menyayangiku,
di saat ibuku,bapaku tiada disisi,
dialah teman paling rapat denganku,
dahulunya ibuku menjadi guru peribadiku di zaman persekolahanku,
di saat aku tidak faham akan pelajaran,
ibuku menjadi tempat ku belajar,
pabila jauh,
aku tidak mahu ibu bapaku bimbang akan kehidupanku agar mereka tidak risau dan bersusah payah ke mari,
di saat aku sakit,di saat aku gundah gulana,aku cuba simpan dari pengetahuan mereka,
maka dialah segalanya,
dan kini,
jauh aku hidupku dan hidup ibuku,
dialah pula menjadi pensyarah peribadiku,
mengajar aku yang tidak faham,
tidak berputus asa demi kebaikanku,
ku terharu,
ku terpegun melihat usahanya,
di saat aku begitu tekanan,
di saat aku begitu merasakan akulah insan paling teruk,paling dalm dunia,
dialah yang menyuntik semangatku,
tidak mengenal jemu menaikkan semangatku,
berusaha mengajarku,

sehingga diriku paham,
mungkin aku tidak sepandai dia,
aku hanyalah manusia yang bodoh,
namun dialah insan membina hidupku,
kasihnya dia terhadapku,
tatkala ku sakit,
tatkala ku sedih,
tatkala ku gembira,
mungkin aku baran tak kira masa,
mungkin aku bengis seperti singa,
dia tetap sentiasa menjagaku,
dialah segalanya selepas ibu bapaku,keluargaku
aku sayang dia,
aku cinta dia...
harapanku dialah teman aku dunia akhirat,
amin..........

dedicated to IZZATUL HUSNA BINTI MOHD SALLEH...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...