Saturday, October 3, 2009

Cube kite fikir benda ini perbezaan mse kecil dan besar

di sini,ignku buka pemikiran pemude2 skarang dan org2 tue[kalo bce r]..
aku hairan dan kepelikan,
ketika kecil,kita mnyokong ustaz,xksh ibu bpa mna,
pasti surh ikt ustd,sejuk ati kalo prangai cm ustat,
ustad,majoritinya memegg agama dgn kuat,
namun,pernh x kita terfikir,nape ustad2,majoritinya menyokong PAS?
pernah x terfikir?bkn sorg 2,tp majoriti...segelintir yg cm xbtul sket je sokong umNO...
boleh sesiapa jawab?kalo kite fikir sendiri kn,kalo ustaz tu ade akidah yg kukuh,msti la die nk menyokong yg benar,bkn yg batil...kite leh tny ustaz2,majoritinya mmg PAS...kite xyah tgk bnd len,kite tgk akidah mereke,dlm nk memilih pemimpin ni kite kena bijak memilih,plh pemimpin yg mempunyai akidah mantap,pabila akidah yg mntp,mereke xkn melakukan kejahtn kerna tkt dgn Allah,tp nape kite msti plh pemimpin yg xmendokong ajaran ALLAH?kenape?
cube kite fikirkan...
dlm umNO,nk cr pemimpin yg bini yg bertudung mmg sush..nape?kalo betul mereka pegg ajran Islam,sudh lame mereka ikt sunnah nabi dlm cr bini yg elok agamanya...pemimpin tertinggi mereke pon anknyer berpelukn ngn gadis2 tnp ade bts...mane pergi batas yg diletk Islam?mane?kalo betui diorg ade didik ank,akn majoritinye cmtu?
nape dlm PAS bini mereke pki tudung?nape rmi ank mereka belajar agama,muke bersih je...pgg agama?kenapa?
sape kate tudung hak kite?sape?Islam ade ckp ke hak kite?Islam kate tudung itu wajib kan?jangn memandaila sebut hak anda kalo xde ilmu agma jgn men sebut,terbtl iman rosak akidah...kalo xtau ilmu agama,berhati2 berkte.....

fikirla...kenapa ulama xsokong umNO?
kenapa?Tok Guru Nik Aziz,arwah Ustadz Fadhil Nor(org yg berpengaruh,tnpe mengira mush dan kwn sume menghormatinya),Tuan Haji Hadi Awang,sume ni ulamak?kenape diorg xde nk sokong umNO?kenape?fikirla saudara,jika benar umNO benar kenapa sikit sgt ustad2 yg menyokong umNO?nape?
fikirkanla....

2 comments:

ijad said...

susah nak jawab tu....

FaDzZ PaLy said...

tau pon ssh nk jwb kn?so npe nk sokong prti cmtu?sye brckp mengenai kesalhn mereka lg kerna mereka xkn menerima keslhn,kite tgk dr luar sudh mencukupi kenape kita xyah sokong depe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...