Tuesday, October 13, 2009

kenape semue ini berlaku?

aku xtaula nk kate ape2...sjk 2menjak ni ku merasekn mereka tidak puas ati dgnku...aku seakan2 tidak mengerti...apakah besarkah keslhnku?terlalu besar sehingga dilyn sebegitu rupa?
sedih aku dibuatnya...yg ku pasti ku sedih dgn cara mereka..ntahla...nk diungkp disini pon bmbg dibaca mereke,bertmbh api kemrhn mereka...
akan tetapi aku terlalu sedih dan duka pabila diperlakukan sedemikian rupa...ku tidak mahu menceritakan perkara yg ku lakukan kpd mereka,ttp mereka seakan tidak mengenang apa yg ku lakukan...mgkn mereka tidak sedar apa yg pernah ku lakukan...akan nak tunggu aku cerita satu per satu baru mereka sedar...sedih..
sudh byk benda aku lakukan utk mereka,namun sedikit pon xdipndg...ntahla....
kalau ku mahu heboh perkara yg aku buat bimbang Allah membuka aib aku di akhirt kelak...akan tetpi jika ku tidak khabarkn,mereka seolah2 tidak sedar apa yg telah aku lakukan....pandang pon skali dua,berkata2 usahkan mau,ditanya sepatah dijwbnya pon sepath....sedih aku...
aku paham,mgkn mereka menjadi tidak puas ati ats beberapa sebab yg berkemgknan....tetapi kata2ku yg mgkn menyinggung hati mereka sebenarnya aku sudah terlebih dahulu tersinggung dengan mereka..apa yg ku katakan,apa yg ku lakukan hanya mahu menyedarkan mereka,namun ia terpalit pula kepadaku..aku memohon seribu satu kemaafan atas kekhilafanku,aku bukanla seorg yg sempurna,dapat menghindar segala kesalahn,aku juga mnusia biasa yg penuh dgn dosa..tetapi jgnlah mereka melayan aku sebegitu rupa...sejahat2 aku xpernah ak layan mereka begini...aku seolah2 tidak wujud dikalangan mereka..sedih aku..sedangkan aku sudah banyak buat sesuatu untuk mereka,namun xpernah dikenang...aku tahu,aku xmengharapkan pon balasan dari mereka,tidak ku harap wang yg menjadi keutamaan tetapi cukuplah sekadar dengan layan aku sebagai kawan dengan baik...cukupla sekadar menjadi sahabat sebenarku,senang sama2 senang,susah sama2 susah...bagiku,persahabatan lebih penting.....namun aku xmengerti,aku hanya dapat merasakan persahabatan yg benar2 akrab tatkala matriks dan ianya tidak lg ku peroleh....

aku sedih...janganla layan ak sebegini rupa....mgkn mereka sudah lupa apa yg ku telah lakukan.,....aku sudah cuba banyak berkorban utk mereka,tetapi smkn teruk dilayan oleh mereka...aku memohon ampun ats kesilapanku...hanya ku harapkan persahabatan yg benar2 sebagai seorang sahabat...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...