Thursday, April 14, 2011

Benedictine Order suatu yang memang GILA !

dunia semakin gila , orang semakin gilakan dunia . ibarat dunia tiada penghujungnya . bijak berkata , dunia hari ini sudah akhir zaman , tapi apakah tindakan kita ? apa bekalan kita ? jika esok dunia mengakhiri karier nya , tanya diri , tanya hati , cukupkah amalan hari ini untuk bekalan di sana ? 


wah ! memang suatu yang xboleh dicapai akal fikiran ! bergelumang dengan nafsu , yang adam sibuk menggunakan sebaik mungkin nafsu yang satu dengan menggunakan akal yang sembilan , yang hawa rakus menghambakan diri pada nafsu yang sembilan . 
jika esok tanda besar hadir , sudah bersediakah kita hari ini ? setebal mana iman kita untuk menangkis dajal ? setebal kulit bawang ? setebal sehelai rambut dikerat dikerat seribu ? atau setebal yang cukup untuk menangkis si dajal ini ?datang dajal kepada kita memberi susu dan roti , diambil begitu dengan bersahaja .
jika dajal belum sempat hadir kepada kita lalu kita diambil malaikat izrael , sudah bersediakah ? CUKUP SEDIAKAH ? bodohnya kita begitu mengikut hawa nafsu , tetapi disalahkan syaitan . amalan tiada , yang masuk neraka nya kita. mahukah kita ?


TANYA HATI !  aku merasa bodoh dengan memperhambakan nafsu , menyeksa roh . bodoh , bodohnya aku ! seolah merelakan masuk ke neraka .


bila dikata , kau begitu mengejar keduniaan , yang dijawab kau esok lusa ada masa lagi untuk bertaubat , bila ditanya lagi , yang dijawab , "aku beribadat sehari semalam cukuplah"


tapi manusia diajar untuk menjadi celaka . ya , benar si yahudi yang celaka itu berkata , apabila molekul2 kecil dihentam dan bergerak2 dalam suatu jisim dalam konsisten , maka boleh menghasilkan kehancuran juga . dan itulah dilakukan oleh yahudi yang dinamakan benedictine order . dicucuk secara sedikit demi sedikit akhirnya makan dalam sedalamnya .
bagaimana manusia dipecah2 kepada berjuta2 bahagian , kau dengan kerja kau , aku dengan kerja aku . kau engineer , aku kulibatak . aku doktor kau pesakit . 

lihatlah dunia hari ini , betapa kejayaan itu dicapai . bila Nabi Muhammad tekankan pentingnya hidup berjiran , kita ibarat tiada jiran . sibuk mencari duit , gilakan duit , semua kerja kerana duit sehingga lupa Allah itu ada . jiran sakit dibiar , jiran perlu pertolongan dibiar , sehingga jiran buat maksiat pon diredha .


ya , kerjaya benda penting , kau kuli kau bodoh , aku doktor aku pandai . itulah yang dididik . yang bodoh terhimpit , yang pandai menindas . yang akhirnya kedua hancur akibat lupa diri . yang si kaya sibuk mengejar pangkat dan nama rasuah sini sana , yang si miskin sibuk menjadi hamba dan merempat lalu menjadi penjenayah .




ada apa dengan nama ? prof ? doc ? pingat kebesaran itu pingat kebesaran ini , HEBAT ! gah kau , bangga mencipta nama , sehingga lupa apa tujuan hidup di dunia . bekerja tanpa keikhlasan dan hasilnya menakjubkan , kau mendapat nama , mendapat penghargaan , dicatat di sini sana dan akhirnya engkau lupa hidup sebagai khalifah Allah di dunia .
Siapa kata kau dapat pahala ? siapa kata ? sedangkan niat terpesong , ada hati mahu pahala . AHHH ! Aku buat kerana Allah . yalah , itu yang sampai dibuat sebesar zahrah , kecohnya sebesar dunia . itu ikhlas ? itu kerana Allah ? jawab sendiri .
hari ini , aku mengerti , manusia sudah diajar mencintai jasad lebih dari rohani . facebook dicipta , blog dicipta , twitter dicipta dan pelbagai lagi . yang baik sahaja kau nampak , yang buruk , hanya mereka yang mencipta sahaja yang nampak .


kau letak gambar kau , untuk dipuji . wah ! kacaknya kau ! wah ! lawanya kau ! alolololo kiut miutnye kau ! bila diletak hendak cantik saja , yang seksi kalau boleh nampak buah dadanya yang besa baru laki terangsang mahukannya . rambut biar blond , baru minah salleh , padahal anak pak salleh . yang bertudung , biar ada ponggong unta kat belakang , baru nampak macam alien comel gittewww .


muka kalau boleh make up 3 4 5 inchi , sorok jerawat . kalau xmau gak , edit pakai photoshop , kiut gitu . mata pakai contect lens kasi warne2 , baru dari mata turun ke hati . pencuci muka dipakai begitu sayangnya muka , yelah nanti ada jerawat orang nampak malula orang tangkap gambar kitew , i comel lawa u , kat blog semua orang kenal kita . auww ! i kacak u , gagah perkasa u , semua orang kenal i . tangkap gambar wat senyum cumil , angkat 2 jari buat piece , lagi mencoolkan angkat jari hantu .


bila ada insan yang mengutuk marah , dikata mengaib . ya betul memang dia sedang mengaibkan kau . tetapi dalam masa yang sama , sape suruh kau aibkan diri .  kau buat muka minta penampa , bila orang bagi penampar kau marah , orang sekeliling marah .

yang yahudi mencipta facebook dan sebagainya gembira berguling melihat telatah kita , yang si polan marah sipolin , yang palan marah si palun , akhirnya berpecah2 umat Islam ntah bila baru bersatu . menunjukkan rancangan mereka berjaya .


mereka juga boleh melihat kejayaan mereka , melihat muka orang satu dunia di sana . lihatlah , cuba kita renungi dan lihat muka manusia hari ini . muka si amoi cina dengan muka melayu seakan amoi , cuba lihat si bohsia dengan si bukan bohsia , dan lagi xtahan lihat manusia bermake up tebal dengan muka patung , semua seakan sama . yang melayu tergila nak jadi macam korealah , jadi macam angelina la . yang si angelina tergila nak jadi macam melayu , akhirnya satu wajah berjaya dicipta .


bukan itu yang mahu diperkatakan , tetapi cuba renung sedalamnya . ye , apa yang dikatakan oleh bishop itu sedang berlaku . mungkin satu hari nanti hilang seri wajah seseorang . setiap agama mempunyai penganut yang muka sama mungkin itu tidak mustahil . lihatlah , agama dicampak ntah ke mana , solat nth ke mana , setakat putih kerana pencuci muka . yang lupa sembahyang adalah caranya . kerja yang sama dilakukan , dan itulah terhasil , engkau mungkin lawa seperti siti nurhaliza , tetapi hakikatnya kau seperti rosmah .
nah , Islam sudah dibuang , manusia xmampu berbuat apa2 , yahudi sudah menyusun setiap pergerakan kita . apabila sedar , kita sudah tidak mampu berbuat apa2 hanya menanti dajal yang bakal tiba .


akhir kata , manusia pandai kerana akalnya , manusia bodoh kerana nafsunya , bukan kerana kepala lututnya .

18 comments:

Miss Candy Mandy said...

Terbaeek . . . . .sgt bca sal nih !

PeNgEmiS dUniA said...

sgt bca tu macam mana tu ?

silent said...

dan yang bodoh itu juga kita
mengikut tanpa berfikir
beramal tanpa ilmu
dan jadilah generasi lemah yang konon moden oleh fesyen

C`ayob.com said...

adu na....panjangnya....geng!

aku terus comment je lah..

yang aku tahu....ianya satu pengajaran yang baik utuk kita semua... )

Bidadari Syurga said...

kalau kita sedarpun... kita tetap tak bergerak untuk ke arah DIA>.... macamana tu? hurmmmm payahlah... kena bangun dan bergerak...

AJ Joket said...

entry yg sgt2 berilmu...mngajak kita brfikir...aj pn dh buka link yg fad letak utk entry sblm nie ttg paderi tue..

bila kita d'fikirkan blik...kita dh semakin jauh dr Islam yg sbenar..smga ati dan iman kita masih tetap berpegang pada gam DIA yg satu..AMIN...

teruskan menulis...

Aesya Zealous said...

hai fad yg teror lg macho.HAHA. terbaik punye entri. nice. bersama2lah kite berusaha brubah ke arah yg lebih baik!!

Lalala said...

setuju dengan isi entri ni. tapi elakkan fikir yang muka macam bangsa lain tu kerana dia meniru, mungkin azalinya begitu. kata orang sudah tentu nasi tumpah ke kuah in ceritain case bukan sahaja pasal persekitaran yang maju sangat sampai lupa soal dosa pahala, manusia punya hati terlampau keras nak berubah.. berbalik pada diri kita juga kalau kita tak izinkan pengaruh tu masuk, sudah tentu tak berjaya yahudi ke apa gerakan sekalipun memanipulasi kita. moga Allah buka hati manusia mendekatiNYA

RIAN said...

eh ehh. . terselit juga nama rosmah. hahhaha

AnakPakZohar said...

uh.. buat saya berfikir sejenak.. hayati and pelan2 kepala saya angguk mengiyakan.. semua betul.. tapi sedar sebagai manusia.. manusia sekarang ni dah jauh lari....... sukar nak dibawa semula ke landasannya/.,,, wuuu~~~

husnaradzi said...

insaf lagi T__T

suka sangat ke sexy ?

PeNgEmiS dUniA said...

SILENT : dan kita semakin bodoh mempercayai apa yang diajar oleh barat dengan membuta tuli

cayob : bek xyah komen cmtu , tp xpe gua appreciate ur comment :)

cik bidadari : itulah manusia , sedar tapi tiada ttindakan . itu melayu sentiasa ditakuk lama

aj : ade bace ? bagus . yup , itulah yg sgt diharapkan . thnks aj atas sokongan


cah : ko nak menganjeng aku no 1 ! hahaha . ye , bersama berubah msaling mengingati demi kebaikan bersama :)


mainur : mungkin ada yang azali . tapi betapa ramai yang bukan kerana azali , ttp kerana mahu merubah utk mengikut mereka . yup2 . tapi sukarnya menepis bila majoriti nya mengikutnya

rian : hahaha . rosmah kesayangan tu !

fatiah : bagusla berfikir , itu kita mhukan . memang sukar berubah , tapi kita harus cuba :)

una : insaf je ?

hanisa sabrina said...

fuhh , berpeluh baca . sentap mak nak baca part tangkap gambar buat peace T..T kerana suka buat peace !


btw , follow awak sudah . haha . mungkin sy kembar kawan awk tu .LOL

aQimie Ceplos said...

lame x singgah sini dol.. haha..

psssttt: panjang seh tazkirah ko kali ni.. tp takpe.. isi mantop bah! sakit mate dek natap2 sebutir2 ayat2 mu.. hehehe

senyumSOYA said...

huhu..berubah itu perlu...
mencari itu perlu..
sebab tu kita ada kawan2 yang boleh sama2 bantu untuk berubah..

kayuh perlahan2..~^^~

efa said...

marilah kita brubah ke arah yg lebih baik.

Anonymous said...

next entry pls kawan! =)

PeNgEmiS dUniA said...

hanisa :haha . xleh blah berpeluh ! xpe , peace je pon . oh, kembar rupenye . haha

qimiw : aku igt ko dh benci blog aku td . haha . xpe , menajamkan mate kau . hahaha

senyumSOYA : ye , betul . berubah bersama2 , bersama kayuh lame2 sampai juga ke desitnasi :)

efa : ayuh !

nemo oh nemo : sori lmbt !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...