Sunday, February 13, 2011

I LOVE YOU SO MUCH , INFINITY




abah , adalah seorang insan yang terlalu istimewa buat fad , tanpa dia memang fad xleh hidup bahagia sampai sekarang , mungkin abah bukanlah orang yang berada , tapi begitu penting .

abah fad ni memang rajin , SANGAT2 . sebelum tu , Fad bukan manja ok !

abah memang sangat pengemas , x macam anak sulungnya , x ikut langsung perangai abahnya .

tiap hari abah sapu umah , mop lantai semua , lap kereta 3 3 kete lap , sapu luar . abah garang gak , tapi garang2 dia , kerja dia buat , jadi fad kena senyap jer , nanti abah bertindak .

anak2 dia , time kecil2 dulu , kuku mak , kuku fad , kuku arwah angah , emi , nana , semua abah potong . bukan dulu jer , baru ni pon abah ada tolong kuku fad (^-^) malu jap .

nak balik hostel dulu pon , abah gak la tolong kemas semua , tau2 bangun tido , semua dah ready . sekarang pon sama , tau2 barang dah dalam kereta semua , minyak dah diisi penuh , kereta sudah dicuci dan diservis oleh abah sendiri .

sayangnya kat abah . terlalu2 .

mungkin abah jarang cakap sayang anak , tapi memang beratnya diri dia terhadap anak , hanya Allah yang tahu .

pernah fad accident dekat penang , abah kat ipoh . elok fad kol , terus2 abah on the way . terharu sangat2 walau jauh , walau esok kerja , abah datang untuk tolong settlekan my accident . :')

dulu kat hostel pon camtu gak , ada prob je terus2 abah datang .

tapi fad xmanja ok ! bukan x nak wat kerja semua , tapi abah ada, abah lagi pantas , jadi fad x sempat nak buat * ceh alasan je kau fad !

baru ni nana masuk hostel form 1 , nana mula2 merengek masuk sekolah tu , cam fad gak r masuk sekolah sama tapi fad 4 bulan je pastu lari . :D

tapi sekarang nana ok , nak dijadikan cerita , nana selalu kol cakap dengan mak . sama la cam fad pon . nana cakap kat mak , " abah mana ? lama dah x cakap dengan abah , rindu abah "

mak pon saja cerita kat abah . abah boleh mengalir air mata . tergelak fad ! mak cakap , " tula , abah kamu luar je garang keras , dalam hati dia lembut "

mula mak sorang nak pergi jumpa nana maulidur rasul nanti , terus abah amik cuti . mak cakap abah lak rindu kat nana ! bukan nana dah . abah sedih , rindu anak kesayangan satu-satunya perempuan . tidak ku sangka !

BETAPA SAYANGNYA AYAH KEPADA ANAKNYA , walau abah x ada cuti dah , abah amik cuti tanpa gaji . dia nak kita masuk asrama bukan x sayang kita , tapi demi masa depan kita juga .

tula , nak cakap kat sini , sayang seorang mak , abah sangat2 x boleh dicari ganti . walau sejahat mana anak dia *macam fad , dia tetap sayang kita sepenuh hati . fad jahat , dulu selalu lawan cakap mak abah , anak derhaka , tapi fad sayang sangat . maafkan mali mak abah :'(

YA ALLAH , PANJANGKANLAH UMUR KEDUA IBU BAPAKU DAN SIHATKANLAH MEREKA, AKU TERLALU SAYANGI MEREKA .

fad nak pergi sebelum diorang , fad x mampu hidup tanpa mereka , cukupla kehilangan angah , itu sudah cukup perit bagiku . :'(

SAYANGILAH IBU BAPA ANDA . jangan sesekali ada setitik perasaan benci dihati walu sejahat mana mereka , darah yang mengalir dalam diri kita , tetap hasil pengorbanan ibu dan ayah kita

I LOVE YOU ABAH , I LOVE YOU MAK . LOVE SO SO SO MUCH .

SEMPENA HARI JADI ABAH YANG BAKAL TIBA HARI SELASA INI ,
HAPPY BIRTHDAY ABAH
SEMOGA PANJANG UMUR DAN SIHAT SENTIASA .
SEMOGA ALLAH MEMURAH REZEKI ABAH DAN SEKELUARGA :')

13 comments:

ria said...

so sweet fad. .:) btw u aderckp td arwah angah. . why yew? ? emm sorry kalo fad terasa maria sekadar bertanya. .:)

tulus sweet said...

malas nak baca.cuma nak komen..you ni pendek je kan sebenarnya en.haha!

PeNgEmiS dUniA said...

maria : oh , tu kena rujuk entry lame2 , nanti fad republish blk k !

tulus : u entry i mmg mane pnh nak bace , fine . x ok ! tu dari jauh memang la ! tapi seriously i jauh lgi tinggi dr u ! muahahaha . mmg im not too high , but not too short !

tulus sweet said...

i tinggilahhhhhhhh.....macam hanis zalikha.i dengan hanis zalikha tu lebih kurang sama je panjang rambut kitorang.wakaka!tk memasal!

akmal afiqah said...

alalalal.. anak mak ek..hehe

adwafarahin said...

kita sama la fad
abah dr lua mmg nmpk garang tp sgt amik berat n ringan tulang

klu bole mmg nk pergi dlu sblm mak n abah sbb x bole hidup tanpa diorang

yup btl! kasih syg pada dorang x penah kurang smpai mati

btw t kirim wish beday kat abah ok =)

raje carl said...

skodeng sini ... :)
beruntung masih ade parent ... sayangi la mereka .. :)

PeNgEmiS dUniA said...

tulus : WHAT ??????!! Tolong tulus , bijak pada bumi yang nyata ! hahaha

akmal :xdela anak mak , anak mak abah je . haha

adwafarahin : oh ye ? hebatla same ! hee

betul2 , tp tkt x msk syurga sbb byk wt dose ngn diorang :(

ok fararin , insyaallah kalo ingt . hehe

raja carl : thanx singgah . yup2 , hargailah mereka :)

azs cute said...

hepi father's day!
nk tye la, "arwah angah"?? wat happened? cecite la klu sudi share

PeNgEmiS dUniA said...

:D

nanti fad republish cite tu balik ok , kalo rase x bes , fad wt new entry ok ! ;)

lionteen said...

mnje nye kamu..hehe..

rindu kat ayh lionteen.nk balikkkk

PeNgEmiS dUniA said...

mane ade la ! lionteen tu yg manje ! :P

N.A.B.I.L.A. S.H.A.M.S.U.D.I.N said...

baru bace entry ni...
tp rase cm nk nangis la..
mmg xleh hidop kalau mak ngn abah da xde.. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...