Monday, February 28, 2011

SEDARLAH MANUSIA BERGELAR ISLAM DAN BANGUNLAH !

NONE
kalau dulu isu lensarosak menghentam fatin liyana , sekarang semua tengah sibuk pasal isu lensarosak menghentam yuyu pula . habis sahabat blogger pon jadi sunyi sebab kes hentam menghentamm . kalau dulu aku beriya backup fatin liyana , hari ni aku malas nak campur sudah . ada baik ada bruknya . kalau dulu lensarosak seakan-akan menghina Islam , hari ini berkaitan dengan kehidupan bagaikan artis di blog , jadi im not really interested . soal mengaib orang , fad dah sentuh dan tegur , tapi bila dia x mahu dengar , itu dia dengan Allah , my responsibility dah dibuat .

dari fad back up blogger2 yang tidak pasti siapa benar siapa salah , baik gua back up ulamak tersohor , Sheikh Yusuf Al-Qardhawi . kenapa fad cakap macam tu ?

sebelum teruskan pembacaan anda , harap sangat bacalah link dibawah ini :

1. link
2. link
3. link
4. link
5. link

azlan
DIKTATOR LIBYA , MUAMMAR GADDAFI YANG SUDAH MENJADI MANUSIA TERKAYA DI DUNIA DENGAN KEKAYAAN AS$60 BILLION
PEMERINTAH MESIR YANG TELAH DIGULINGKAN , HUSNI MUBARAK

sebabnya , apabila seorang diktator libya membunuh rakyatnya sendiri dengan ramai siap menggunakan jet pejuang , apabila seorang pemerintah kejam mesir didesak oleh rakyat diketuai oleh Ikhwanul Muslimin tapi beberapa mati ditembak , Sheikh Yusuf Al-Qardhawi mengeluarkan fatwa barangsiapa yang menjumpai Si Diktator Libya diwajibkan membunuh dan diharamkan memberikan kesetiaan kepadanya .
Syeikh Dr Yusuf Al-Qardhawi
namun , hadir seorang manusia yang bergelar Islam yang berfikiran ajaran apa saya tidak tahu , mengeluarkan kata2 dengan menggelarkan Sheikh Yusuf Al-Qardhawi seorang pengganas apabila mewajibkan membunuh Pemerintah Libya ini dan juga menggelarkan Ikhwanul Muslimin seorang pengganas yang pada hakikatnya melakukan rusuhan semata2 ingin membebaskan pemerintahan yang kejam , yang membunuh ulamak , yang menindas rakyat , adakah itu dinamakan pengganas ?
ikhwan muslimin
PERTUBUHAN PARTI DI MESIR , IKHWANUL MUSLIMIN
nauzubillahiminzaalik . PM kita sendiri mengatakan ulamak yang dihormati dunia seorang pengganas . adakah ilmunya lebih tinggi dari Sheikh Yusuf Al-Qardhawi ? adakah Husni Mubarak itu seorang yang begitu adil sehingga tidak perlu ditentang ?
najib egypt democracy crisis
PEMERINTAH MALAYSIA YANG 'ADIL' DAN 'BIJAK'
ya Allah , kau berikanlah hidayah kepadanya . aku berdiri sebagai seorang muslim , sebagai seorang hamba Allah yang hina , mengecam sekeras-kerasnya kata-kata beliau yang mengatakan ulamak tersohor itu pengganas dan sangat mengharap segeralah bertaubat .
NONE
INGAT KATA2 BUDAK NI

Ya ALLAH . tidakkah takut akan seksaan akhirat kelak sehingga mampu menghamburkan kata-kata yang seolah2 tidak menggunakan akal atau otak di lutut . buanglah pemikiran liberal seperti si Kamal Attartuk

JANGAN KERANA MULUT PEMERINTAH , RAKYAT BINASA DENGAN BALA ALLAH .

aku sangat malu , apabila seorang pemerintah Malaysia berkata begitu , yang memalukan Islam dan juga negara .

AYUH , BANGUNLAH UMAT ISLAM , BANGUNLAH ! SEDARLAH DUNIA YANG SEMAKIN MENGAKHIRI HAYATNYA . PEMERINTAHAN YANG KEJAM TIDAK AKAN KEKAL , KERANA KUASA RAKYAT YANG TERTINDAS MAMPU MENGALAHKAN PEMERINTAHAN YANG ZALIM . SEDARLAH HAKIKAT DI MALAYSIA SEBELUM KALIAN SEMUA BERASA TERAMAT TERTEKAN .

BANGUN ! BANGUN ! BANGUN !


13 comments:

Anonymous said...

Ya Allah..subhanallah...tp apa nak heran..dia kan sokong kapir..mulut je sebut islam..tp cara hdup,pemikiran??? kenapala rakyat malaysia xda yg nak bangkit dan kuat seperti rakyat mesir..huhh...
fad i suka sgt ngn entry ni !!!! tp sori xbole publish identiti..=)

tika said...

orang2 yg berada di pihak yg benar itu memang susah utk berdiri..namun,smngat mereka tetap kuat dan istiqamah mereka teguh..moga2 kita tergolong dikalangan mereka dan menjadi penyambung kepada kebangkitan Islam

PeNgEmiS dUniA said...

anonymous : tula , nak ckp lebih2 , kang kite kene balik , tu mls tu . tulah , kita ni yang kena suntik semangat cam kat mesir untuk pemuda hari ni .
thanks . laa , kalo nak copy paste pon amikla , fad memang bagila , tgk tepi blog fad ade tulis , ilmu bukan untuk hak cipta kita tp hakcipta Allah :)
nama u sape ? hehe

tika :insyaALLAH tika . itu yang diharapkan sangat demi kebaikan bersama :)

aQimie Ceplos said...

anonymous: mane nye nak bangkit kalau sumernye hidup senang lenang aman damai,. agknye nk kene tgu mcm kat mesir tu kot baru nak bersemangat.. aish, nauzubillah kite byk2 la berdoa..

btw fad Nice entry la mat! thanks 4 the infomation..cayalah :)

PeNgEmiS dUniA said...

xsenang mane pon hidup di Malaysia sebenarnya , nampak xnampak je . thanks qimie :)

RIAN said...

kesedaran yg penting. kemudian keberanian. huhu. baru boleh berjuang tegakkan yang mana benar. =)

aQimie Ceplos said...

HAHA! aku paham2x :) luar nampak je aman damai tentram makmor kunun la.
but inside?? jeng3x ^^,
most welcome, keep it up bro .

adwafarahin said...

alhamdulillah hidup kat negara aman
harap sgt berkekalan
n berdoa jugak supaya pemerintah kita adil dan saksama sbb xnk nnt timbul kekecohan ,melibatkan sume kaum


harap2 berkekalan inysaAllah

*pasal post ats skali,x baik kot kutuk2 org..ptt bg nasihat utk kebaikan
tp bgsla klu fad da tegur klu xda respon terpulang kpd masing2

Unknown said...

moh kite pemuda jadi pemangkin semangat kat mesia...

NUR AIN AZMAN said...

good info :)

PeNgEmiS dUniA said...

farahin :mungkin nmpk di mata cm adil , tp bagi yg mengikut perkembangan sebenar , boleh berfikir sejauh mana keadilan , kalau sekarang hutan negara 300 lebih BILLION .hampir rm14000 seorang rkyt malaysia berhutang . keamanan boleh diperoleh dgn keadilan , insyaallah . :)

jiji : moh2 ! sgt sokong !

ain : thanks :)

piya : nak bbutang like ye ? xreti sgt buatla . hehe . nk share copy pase je pon xpe :)

Cik Unggu Lavender said...

sedih bila ulama' dituduh sbg pengganas oleh org yang cetek ilmunya.siapa dia untuk menilai dan melemparkan tuduhan sebegitu rupa?..inilah salah satu tanda2 sebelum berlakunya hari kiamat...org yg jahil ilmu agamanya,mnjadi pemimpin...Astagfirullahal azim...

PeNgEmiS dUniA said...

amyra : betul , sesuka hati menilai seseorang bukan berdasarkan akal yang dipenuhi ilmu , tpi dipenuhi nafsu .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...