Wednesday, March 23, 2011

Adikku pergi mengambil keputusan :')

andai hari ini adikku masih ada , sudah pasti dia akan pergi mengambil keputusan SPMnya .


tapi , angah dah x ada , dia pergi sebelum akil baligh . mesti dia gembira hidup di sana , dosa pon belum ada lagi . 


aku ? nanti aku pergi , apa aku hendak menjawab di sana ?


ya Allah , takutnya aku . hidup bergelumang dengan dosa , baik kecil dan besar .


keputusan SPM dulu kononnya gah pada mulanya , akhirnya hari ini aku kecundang jua bagai resultku tiadalah makna . 


namun result akhirat nanti pasti lebih bermakna jika jawapannya syurga . 


alangkah indahnya aku menjadi adikku , pergi ketika saat belum cukup umur , boleh selamatkan ibu bapa aku di sana . insyaAllah syurga untuknya . 


satu kejayaan yang kekal abadi .




angah , abang rindukan angah . 


semoga angah berbahagia di taman syurga :')


Al-fatihah

16 comments:

mizzkechique said...

byk2 sedekahkan alfatihah... =)

eera said...

alfatihah.. :).. chill~

MAKCEK bukan NENEK said...

oh angah spm juga :')
alfatihah .

ain revival said...

siyes x suka bace entry gini..meremang kot...

kite y idup mesti akan merindui y dah xade...insyaallah, dia hidup aman disana..berdoalah...
semakin lama kita hidup semakin banyak dosa yang akan kita buat secara kita sedar atau x....semoga Allah akn menganpuni dosa2 kita semua..amin~

ain revival said...

x suka bace entry cam gini..meremang kot..

sudah mnjadi ketentuan soal hidup dan mati..yang hidup mesti akn merindui y x ade..itu dah mmg lumrah..insyaallah, dia mesti bebahagia d sana...usah persoalkan kematian..mungkin Allah memanjangkan umur kita untuk terus mnjadi khalifah y baik di muka bumi nie...setiap manusia mst akn melakukan dosa,,tapi kite sntiasa ade peluang utk bertaubat...

icik YNWA ..jgn sedey2 laaa!!!

Fyqa said...

alfatihah....

June Flizzow said...

buat jatuh air mata je baca :( adoii

azzey said...

Al Fatihah utk aruah. sedih bc n3 ni..:(

shams said...

alfatihah buat angah..
mesti teringat sentiasa kat dia...
pape pun tabahkan diri..
sentiasa buat amal dan niat atas nama dia...

Alia Natasha said...

T__T yang pergi tak salah kalau nak rindukan dia ..
tapi yangg hidup mesti teruskan...

nadira shahid said...

NS berdoa supaya PD dpt tpt di syurga bersama adik PD ;)

PeNgEmiS dUniA said...

MK : insyaallah :)

eera : thanks eera :')

una : aah una . angah spm gak , bile org asik tny ade sedare2 spm x , so teringtla die :')

ain revival : fad xpersoalkan matila , fad just ckp alangkah indah kalo fad yg g , tu je . insyaallah ain , thanks ain :)

fyqa : thanks :)

june : xmola ngs sbb ni ,sori :(

azzey : thanks azzey

shams : insyaAllah . dia xde dose lagi , insyaallah konfirm dh . fad ni yg hidup xtau pe jadi

alia : betul . thanks alia :')

NS : thanks nadira :') moge kite semua tergolong yg msk syurga . ameen

Hanim Mahali said...

Fad, sedih pulak Hanim baca ni... sebak....

Miss Loyaler Freund said...

alfatihah :)

cimOt said...

aku tak tahan dahhhhh..
ku seka2 air mata..
akhirnya menitis jua..


sabar ya..
al-fatihah..

PeNgEmiS dUniA said...

hanim : lex hanim . xmo sebak2 ye :')

MLF : thanks :)

cimot : sori2 . janganla smp menangins . huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...