Monday, March 28, 2011

Puisi Suami Nak Kahwin Lain





Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...

*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII..
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!
NAK KAWIN LAIN KONON!!!



-bujang susah-


haaa , ni bukan fad nak kawen len ye ! kawen pon blom ! saja sonok2 , lawak petang . hee

17 comments:

yad'z said...

ahahaha.... buat aku gelak petang2 gini

PeNgEmiS dUniA said...

hahaha . exercise perut namanya tu

ria said...

:D sakit perut gelak . . bijak si isteri nie. .

iza said...

bagus btol puisi sang isteri tu!

asybedazzle said...

wah, boleh guna ni. walaupun tak kawen lagi :D

NURSYAZWANI ZAINAL said...

ahahaha! sume laki wajib bc ni..:p

zikeryhassan said...

fad, kau ada hati nak terangi planet laen ea? hahaha

diari hidup said...

hahahhahahaha...jenaka di petang hari...

PeNgEmiS dUniA said...

ria :riadah perut namenye tu . haha

iza : bagus kan , tp awk jgn jwb cmni tau , jwb dengan meredhai . hee .

asybedazzle :hahaha . itu mmang kes cerai sblm kawen la . haha

wani : haha . pompuan kene jwb leklok

PeNgEmiS dUniA said...

zikery : aah , mmg teringin menyinari pon . hahaha . xdela , xsggp aku . pompuan skang byk rgm !

diari hidup : haha . that what we call exercise :D

shida sajee.. said...

Senda ptg .. Terhibur membacanye .. hahahaha

aQimie Ceplos said...

HAHAHA! amik kau 'akan tetapi' dah keluar.. haha.
ko buat sendiri ke fad?
thumbups la der ;)

PeNgEmiS dUniA said...

shida : hehe :)

qimie : xla , aku curi dari orang kot . haha

aQimie Ceplos said...

HAHAH ! takesa la der. janji fun ^^

iza said...

huh, xteringin meredhai!

MIMIE AIZA said...

hahaha.. best la...

PeNgEmiS dUniA said...

qimiw : hahaha . t aku bagi lagi bes aku buat lak .

iza : xpe , rini kate x , sok kate ye

mimie : hehe . thanks :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...